Toż pozytywna relację również dla mieszkańców jak również turystów wypoczywających w swym mieście. Już niedługo budynek kołobrzeskiego dworca ma zostać gruntownie przebudowany.
Obiekt jest stać w pełni dostosowany do spraw osób niepełnosprawnych. Znacznie powiększy się powierzchnia obsługi pasażerów.
Dworzec PKP w Kołobrzegu będzie remontowany
Przewidziano m.in. utworzenie całego umieszczenia na przechowalnię bagażu, odtworzenie zwieńczenia wieży zegarowej. Żyć prawdopodobnie jeszcze powstanie dodatkowa poczekalnia sezonowa. Spółka PKP SA ogłosiła właśnie przetarg na zakończenie dokumentacji projektowej dotyczącej przebudowy tak ważnego dla miasta budynku.
Zakres prac przewiduje kompleksową przebudowę dworca kolejowego wraz z wykorzystaniem najbliższego otoczenia. Na dole ma zostać wykonana poczekalnia oraz hol, do jakich należeć będą toalety. Rozważona ma zostać również poczekalnia sezonowa do obsługi zwiększonego ruchu turystycznego. Ponadto przewidziano duże pomieszczenie na przechowalnię bagażu dostępne również z zewnątrz budynku. Na piętrze i poddaszu mają zostać wygospodarowane pomieszczenia mieszkalne. Po uzgodnieniu z konserwatorem zabytków ma zostać przywrócona tradycyjna forma kopuły nad wieżą zegarową.
Jeżeli idzie o zagospodarowanie działki, mają zostać usunięte bariery architektoniczne. Powstać są min. dwa miejsca parkingowe dla pań niepełnosprawnych i min. dwa pola do ładowania samochodów elektrycznych. Ponadto przewidziano parking rowerowy. Dworzec wraz z otoczeniem są stać w pełni dostosowane do spraw osób niepełnosprawnych.
Termin składania ofert mija 7 stycznia 2020 r. Jedynym kryterium doboru jest cena. Dokumentacja wraz ze każdymi pozwoleniami ma żyć przekonana w układzie 36 tygodni od zawarcia umowy. Wartość zlecenia podawana jest na 1,27 mlm zł netto.
Budynek dworca w Kołobrzegu został podany do gruncie w 1910 r. Obiekt wybiera się w gminnej ewidencji zabytków. W 2010 r. został przeprowadzony remont wnętrza dworca, jednakże stan techniczny całego domu PKP SA określa jako zwykli i potrzebujący modernizacji. Hol główny pełni rolę poczekalni. Spotykają się w nim i kasy i punkty handlowe. Obiekt nie spełnia wymogów TSI-PRM, co świadczy, że nie istnieje w pełni dostosowany do spraw kobiet o małych możliwościach rzucania się.